Med nøkkelkort har du tilgang til klatrehallen i Sør Amfi Grimstad utenom periodene med klatrevakt. For de som ønsker å klatre regelmessig så er dette fort en nødvendighet.

 

Hva skal til for å få nøkkelkort?

For å få nøkkelkort må du være registrert medlem og ha godkjent brattkort. Vi har ikke egne ansatte som kan se til sikkerheten i hallen, derfor har vi dette som krav.

Som nøkkeleier har et spesielt ansvar ved bruk av hallen. Du skal være en vennlig og hjelpsom vert, du holder et lite øye med det som skjer rundt deg, evt. svarer på spørsmål og henviser til nettsidene våres. Sørg for at de som klatrer i veggen har riktig sikringsbevis, at andre har skrevet seg inn i loggboka, og betaler drop-in (besøkende). Se til at det er ryddig og at alle dører er låst når du drar. Om du som åpnet ikke drar sist, så sørg for at de som er igjen forstår at det nå er deres ansvar å rydde og låse.

Andre kan komme og klatre når du holder åpent, selv om de ikke har brattkort. Faktisk forventer vi at du som har nøkkelkort melder i fra på påmeldingsskjemaet eller på Facebook-siden våres når du skal klatre, slik at andre også har muligheten 🙂

Alle som får nøkkelkort kan bli bedt om å bidra som klatrevakt i de fastsatte tidene for dette. Om du blir valgt ut vil du bli satt opp på opptil 3 vakter. Nærmere informasjon om dette får du av vaktansvarlig.

OBS! Du skal IKKE tilby opplæring. Vi ønsker ikke at personer som ikke er sertifiserte instruktører skal kurse eller ha opplæring i sikringsteknikk i hallen. Dette er spesielt viktig ovenfor fremmede og besøkende.

OBS! Nøkkelkort gir deg kun tilgang på bruk av klatrehallen. Du ikke bruksrett på Sør Amfis øvrige fasiliteter. Om du ønsker å bruke disse må det gjøres etter avtale med halleier.

OBS! Du har ikke rett på bruk når andre har booket hallen. Dette sjekker du på Sør Amfi sine nettsider. Vi forsøker å holde det oppdatert i påmeldingsskjemaet vårt, men kan ikke garantere at det stemmer. Ved kurs, barne- og ungdomsklatring og andre arrangementer har du heller ikke rett på bruk.

Se nederst på siden for alle betingelser.

 

Hvordan få nøkkelkort på 1-2-3?

Nøkkelkort er personlig og klubben bestiller kort kontinuerlig på forespørsel.

  1. Send en mail til hanne.morland.johnsen(a)gmail.com med fullt navn, adresse, mailadresse, tlf nummer. og ønsket firesifret PIN-kode (husk denne, du trenger den om du er førstemann til å åpne hallen!)
  2. Legg ved bilde/skjermdump av brattkort, kvittering for  betalt medlemsavgift (GAKK sender denne ut i løpet av mars), kvittering/skjermdump for betalt nøkkelkortavgift (200 kr til VIPPS 727441)
  3. Du får informasjon om når og hvor nøkkel kan hentes når den er klar 🙂

Ved bestilling av nøkkelkort bekrefter du å ha lest og godtatt ordningen for nøkkelkort som beskrevet på denne siden.

 

Betingelser for klatrevakter ved Sør Amfi Grimstad

Innehavere av nøkkelkort i GAKK har et særskilt ansvar både for klatrehallen og det øvrige idrettsanlegget på Sør Amfi. For å få nøkkelkort må følgende under leses og godkjennes:

  • Følgende krav stilles til klatrevakter:
    • Klatrevakten er medlem av GAKK, har brattkort og kan klatre og sikre trygt på led
    • Klatrevakten er kjent med branntavle og brannprosedyre
    • Dokumentet ”Vaktliste og instruks for klatrevakter” skal være lest og forstått (dokumentet sendes ut de til som settes opp som klatrevakt)
  • Klatrevakter får rollen som vertskap for klatrehallen når de bruker klatrehallen, i og utenfor oppsatte treningstider. Det betyr at vakten som låser opp døren er ansvarlig for å påse at de til enhver tid gjeldende retningslinjene for bruk av hallen følges av de øvrige brukerne. Dette omfatter bla.:
    • Sjekke at andre brukere har brattkort om de skal klatre i tauveggen
    • Sjekke at andre brukere skriver seg inn i loggboka ved ankomst
    • Sjekke at andre brukere betaler drop-in-avgift om de ikke er medlemmer av GAKK
  • Videre har klatrevakten følgende generelle ansvarsoppgaver:
    • Ansvar for låsing etter bruk (både døren inn til resten av idrettsanlegget og glassdøra ut SKAL være låst når det ikke er noen i hallen)
    • Påse at hallen er i fin stand etter bruk. Dette omfatter blant annet: (1) at lånt utstyr er lagt tilbake og at kassen er låst, (2) at fasttauene er knyttet opp, og (3) at det støvsuges når det er behov for det (det skal ikke ligge et teppe av gummi, kalk og støv)
    • Klatrevakter må påregne å ta noen klatrevakter (0-3) innenfor GAKK sine oppsatte treningstider i løpet av halvåret, eller bidra med annen type frivillighet
    • Klatrevakter oppfordres til å annonsere på GAKK sin Facebook-gruppe i god tid før de åpner hallen (utenom faste åpningstider) for å gi klubbens øvrige medlemmer uten nøkkelkort mulighet til å klatre
  • Øvrige bestemmelser:
    • Medlemmer av GAKK har ikke bruksrett på andre treningsfasiliteter på bygget hvis ikke det er gjort nærmere avtale med eier av bygget
    • Det er ikke tillatt å arrangere gruppeklatring i klubbens lokaler, f.eks. barnebursdager, kurs, speider eller andre gruppe aktiviteter. Skal det gjennomføres organisert gruppeklatring må vedkommende leie hallen av halleier (Ekstern link til SørIL)
    • Kostnadene for nøkkelkortet er kr. 200 og må betales ved bestilling av nøkkelkort
    • Ved bruk av hallen utenfor oppsatte treningstider har andre betalende brukere av hallen (leid halltid) prioritet. GAKK sine medlemmer kan fremdeles klatre der hvis det er kapasitet. Se Sør Amfi sine nettsider for oversikt over leieavtaler i hallen
    • Nøkkelkort trekkes tilbake ved mislighold av treningsfasilitetene eller hallens reglement